Voorstelling Pedro Peijs

Bekend uit ons clubblad de VARIA: hier kunnen leden zichzelf een plaatsje geven en vertellen waarom zij voor NSU hebben gekozen. Juist voor de leden die geen eigen website hebben of willen onderhouden, maar niet alleen voor hen ...

Moderator: Bestuur

Plaats reactie
Pedro Peijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 dec 2018, 21:48
Locatie: LAGE MIERDE

Voorstelling Pedro Peijs

Bericht door Pedro Peijs »

Enige tijd geleden heb de stap genomen om lid te worden van NSU.nl
Dit ook om de reden dat ik de komende jaren meer tijd wil gaan vrijmaken voor mijn NSU's.
(voorgaande jaren had ik vanwege een drukke baan weinig tijd over voor hobby's).

Hieronder in het kort mijn NSU verleden.

Ongeveer 20 jaar geleden heb ik mijn eerste NSU gekocht op een oldtimebeurs in Drunen.
Dit was een Super Lux 200cc motorfiets.
Later heb ik daar nog een zijspan Steib LS200 aangebouwd.
Dit span heb ik jaren gebruikt als dagelijks vervoer, ik reed daar zomer en winter mee.

Een jaar of 10 geleden liep in een Prima scooter tegen het lijf.
Deze is wel geheel compleet maar moet nog wel gerestaureerd worden, wat nog eens een volgend project bij me gaat worden.

Ongeveer 5 jaar geleden had ik de verzameling uitgebeidt een Cavalino bromfiets.
Deze heb ik later aan mijn zoon geschonken om ook bij hem de interesse te wekken voor het merk NSU.
Daaropvolgend heb ik de Super Lux incl. het Steib zijspan ook aan hem overgedragen.

Voor mezelf heb ik daarna een eerste type Quickly aangekocht. deze is een redelijke staat waarmee meteen gereden kan worden.

Ondertussen zijn er ook nog een setje NSU herenfiets en damesfiets bijgekomen als uitbreiding op de verzameling.

Eind 2017 is er een Belgische witte Prinz 1000 bijgekomen in een hele nette en complete staat.
De bedoeling van deze is om hem geheel te gaan restaureren en om te bouwen naar een 1200 TT uitvoering.
De planning hiervan is om over 4 a. 5 jaar gereed te zijn.

Eind 2018 is er nog een groene Prinz 1000 bijgekomen, deze zat samen in een aankoop van een aantal TT onderdelen welke ik nodig had voor de witte.
Deze groene is in een matige staat welke ik wel in de staat zoals hij nu is op de weg wil gaan krijgen.
Hiermee kan ik dan gaan rijden als overbrugging tot dat de witte gereed is (anders zou ik nog 4 jaar moeten wachten).

Het mooie van de groene is dat ie destijds in Tilburg (20km vanaf mijn woonplaats) door een dealer geleverd is.
Uiteindelijk is deze auto naar Belgie geexporteerd en daar bij iemand in een verzameling terecht gekomen waar ie jaren heeft stil gestaan.
Nu is ie weer terug in Nederland en dan vlakbij de plaats (Tilburg) waar ie ooit op de weg is gekomen.
Voor mij is het nu dan de uitdaging om bij het RDW te proberen om het eerste originele Nederlandse kenteken op deze auto terug te krijgen.
Gebruikersavatar
Sjaak Zonruiter
Berichten: 1411
Lid geworden op: 29 okt 2005, 11:48
Locatie: Ridderkerk, NL

Re: Voorstelling Pedro Peijs

Bericht door Sjaak Zonruiter »

Welkom bij de NSU Club Pedro :D
Dan begin je al met een hele leuke verzameling NSU,s :)

mvg Sjaak
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel


Quickly 1954 voor en na

442
443
H.Broers
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 sep 2008, 20:50

Re: Voorstelling Pedro Peijs

Bericht door H.Broers »

Leuk verhaal Pedro!
Deze met wat foto's in de Varia is leuke kopij.
Plaats reactie